Tervetuloa Maikun, Sallun ja Martsun blogiin! Täältä löydät kuvia, kopioitavaa, ohjeita, kisoja, tarinoita ja paljon muuta! Jos pidät blogistamme, liity lukijaksi! Muistaisithan kommentoida? Yläkuva on Maikun tekemä=)

-Maikku, Sallu ja Martsu























































































Tehtävät

Taikamainen jäätimantti

Kesto: Riippuu loppuvalinnasta, 4-5 pv.

Mene merirosvobaariin aloittaaksesi tehtävän ja klikkaa merirosvo William Pandabeardia. Hän kertoo, että hänen hyvä ystävänsä, Beardy papukaija on kadonnut, ja pyytä sinua etsimään johtolankoja Beardyn olinpaikasta. Mene pelottavaan metsää tulivuorelta ja klikkaa erään puun oksalla roikkuvaa sideharsoa ja linnun sulkaa. Vie ne Pandabeardille. Hän sanoo, että on nähnyt tuollaisen siteen merirosvobaarin lattialuukun päällä. Lattialuukku on kuitenkin lukossa, eikä sitä saada auki ilman sorkkarautaa. Niinpä mene lahjatavarakauppaan ja ota oikeassa reunassa olevan kaapin ylähyllyltä sorkkarauta. Mene takaisin merirosvo baariin ja klikkaa Pandabeardia. Niin luukku aukeaa ja pääset kellariin. Siellä on muumio, jonka päällä on vanhoja käärinliinoja. Hän kertoo, että hänen takanaan olevasta aukosta pääsee jäätimantin luo, ja että sinne on mennyt joskus toinenkin panda, eikä hän ollut palannut. Panda oli etsinyt rakkaalleen, Kamarialle suurta timanttia lahjaksi, mutta jäätynyt ikuisiksi ajoiksi koskettuaan jäätimanttia. Muumio ei suostu päästämäänsinua ohitseen, ellet etsi uusia käärinliinoja. Mene maauimalan Kioskiin ja klikkaa pandaa pukukopin vieressä. Hän kertoo, että heiltä on vessapaperi loppu, mutta huomenna tulee uusi lähetys.
Odota seuraavaan päivään!

jatkuu......

Mene takaisin Kioskiin ja klikkaa pandaa pukukopin vieressä. Hän sanoo, että vessapaperi lähetys on tullut. Ota pukukopin päällä oleva vessapaperi ja vie se muumiolle. Hän sanoo tarvitsevansa hetken aikaa pukeutua uudestaan. Mene hetkeksi pois ja palaa takaisin. Muumio päästää sinut nyt ohitseen, mutta sanoo siellä olevan hyvin pimeää. Käy kysymässä kalastajalta, voisiko hän tehdä sinulle soihdun. Kalastaja sanoo tarvitsevansa sveitsiläisen linkkuveitsen ja puuta. Hae pelottavasta metsästä puuta ja viidakonluolasta linkkuveitsi. Vie ne kalastajalle. Hän sanoo, että tarvitsee aikaa soihdun tekemiseen.
Odota seuraavaan päivään!


jatkuu......

Hae kalastajalta soihtu ja mene muumion luo. Klikkaa muumion takana olevaa aukkoa, niin pääset sokkeloon. Sinun on päästävä punaisen soidun luo, joten kokeile kaikkia reittejä ja yritä päästä sinne. Sokkelon alussa on papukaija, joka siis on Beardy. Klikkaa sitä ennen kuin etsit reitin, ja se sanoo näin:
"Pyöreä, teräväkärkinen, kulmikas pyöreä kulmikas." Pyöreä tarkoittaa ympyrää, teräväkärkinen kolmiota ja kulmikas neliötä. Sitten kun olet päässyt sokkelon läpi, pääset huoneeseen, jonka keskellä on laavajoki. Huoneen oikean puoleisella seinällä on taulokko, jossa on ympyrä, neliö ja kolmio. Klikkaa niitä papukaijan sanomassa järjestyksessä, niin laavan yläpuolelle muodostuu silta. Sitten on vielä jokin väri juttu, josta pääsee helposti läpi. Mene väri sokkelon jälkeen tulevalle ovelle ja klikkaa sitä, niin pääset jäätimantin luo. Siellä on jäätynyt panda. Älä koske jäätimanttia vaan mene suorinta tietä Kamarian torniin. Hän päättää heti auttaa rakastettuaan ja pyytää sinua etsimään laavakasvin, jotta hän voisi tehdä käsineet, joilla voi koskea jäätimanttia. Hae se tulivuorelta ja palaa Kamarian luo. Hän sanoo, että käsineiden valmistus kestää huomiseen asti.
Odota seuraavaan päivään!


jatkuu....

Hae Kamarialta valmiit käsineet ja mene hakemaan timantti. Vie se Kamarialle. Hän sanoo, että nyt hän voi yrittää keksiä loitsun, jolla Farid, hänen rakastettunsa herää, mutta se kestää yhden päivän.
Odota seuraavaan päivään!


jatkuu....

Nyt Kamaria on keksinyt, mite saat Faridin herätettyä. Mene Faridin luo ja sano LOVE. Niin Farid herää. Mene Kamarian torniin, Farid sanoo seuraavansa perässä. Tornissa sinun on tehtävä vaikea päätös. Haluatko mieluummin myydä timantin muumiolle, jolloin muut pandat joutuvat vaaraan, vai tuhota timantin? Jos tuhoat timantin, Kamaria antaa sinulle jääpuvun ja kutsuu sinut häihinsä, jos valitset rahan, mene muumion luo niin saat 20000 pandakolikkoa. Jos aiot tuhota timantin, vie se tulivuoren laavaan ja käy seuraavana päivänä Kamarian häissä temppelissä, jossa jäätimantti oli.

Tehtävä päättyi.



Big Foot

Aloita tehtävä menemällä Karibian rannalle ja klikkaamalla maassa makaavaa Jetiä. Hän sanoo tarvitsevansa kalaa. Mene kalastajan luo, hän sanoo antavansa sinulle kalaa, jos löydät hänen onkensa. Onki on viidakonluolassa. Vie se kalastajalle. Hän sanoo, että hänen on saatava onkimis rauha, jotta hän saa kalaa, joten mene hetkeksi pois ja palaa hetken päästä takaisin, niin saat kalat. Vie ne Jetille. Hän ei tahdo raakaa kalaa, vaan tarvitsee kalapuikkoja. Mene takaisin kalastajan luo. Hän sanoo, että sinun pitää mennä kysymään Brunolta, jos tahdot kalapuikkoja. Mene siis Brunon ravintolaan San Franpanfuun ja klikkaa Brunoa. Hän suostuu valmistamaan kalapuikkoja, mutta se kestää yhden päivän.
Odota seuraavaan päivään!



jatkuu.....

Hae kalapuikot Brunolta ja vie ne Jetille. Hän nousee ylös ja esittelee itsensä Big Footiksi. Big Foot kertoo, että julma Bones aikoo sulattaa hänen kotinsa, jää-saaren jättiföönillä, ja pyytää auttamaan ja etsimään föönin. Mene Maauimalaan ja klikkaa Hengenpelastajaa. Hän kysyy, voisitko käydä katsomassa pukukopeilla, minne eräs salaperäinen panda, joka meni pukukoppiin muttei tullut koskaan ulos, meni. Mene siis pukukoppiin. Siellä ei ole ketään, mutta löydät sieltä kaapin, jonka sisältä loistaa vihreää valoa, mutta se on lukossa. Kysy asiasta Hengenpelastajalta. Hän neuvoo sinua menemään Kamarian juttusille, sillä hänellä on avaimet kaikkiin Panfun lukkoihin. Mene siis Kamarian torniin ja klikkaa Kamariaa. Hän lupaa etsiä avaimet huomiseen mennessä.
Odota seuraavaan päivään!


jatkuu.......

Hae avaimet Kamarialta ja mene pukukopeille. Klikkaa hohtavaa kaappia, niin pääset eräänlaiseen käytävään. Klikkaa käytävän päässä olevaa pientä ovea. Näyttöruudullesi ilmestyy teksti, jossa sanotaan, että sinun on etsittävä palapelin pala. Hae se kirjaston pöydältä ja palaa takaisin. Nyt eteesi ilmestyy "palapeli" joka sinun on ratkaistava. Siinä en oikein osaa auttaa, koska sen palat ovat aina eri järjestyksessä. Kun olet selvittänyt palapelin, pääset huoneeseen, jossa on kaikenlaisia teknisiä vimpaimia. Klikkaa huoneen ovea, niin eteesi tulee kysymyksiä. Niiden vastaukset ovat Bambu, Kiina ja Ailuropoda melanoleuca. Nyt pääset Jäävuorelle, jossa fööni on. Klikkaa sitä pikkuista pömpeliä siinä föönin johdon päässä, niin eteesi tulee semmoinen juttu. Näpyttele siihen ensin ROOM, niin saat piilotetun puumajan, ja sitten STOP niin fööni sammuu. Mene Big Footin luo Karibain rannalle. Hän on erittäin kiitollinen sinulle, mutta pyytää vielä apua. Hänen jäälauttansa on sulanut ja hänen pitää vielä päästä kotiinsa. Hän sanoo sinulle, että löydät maston uuteen jäälauttaan puiden lähettyviltä. Se on Talleilla, joten hae se sieltä. Vie keppi Big Footille, niin hän sanoo tarvitsevansa seuraavaksi maston ja pyytää sinua etsimään räätälin. Hän on Kauneussalongissa, ja sanoo, että sinun on odotettava huomiseen, jos tahdot purjeen.
Odota seuraavaan päivään!


jatkuu...

Hae purje Kauneussalongista ja vie se Big Footille. Hän tarvitsee vielä jääpaloja. Mene Jäätelöbaariin ja heitä jääpalakoneeseen vesiilmapallo, jotta saat jääpaloja Big Footin lauttaa varten. Vie ne vielä Big Footille. Hän on erittäin kiitollinen ja antaa sinulle hienon jäämajan.
Tehtävä päättyy.

1 kommentti:

  1. VOISIT KYLLÄKIN KERTOA MUUTKIN TEHTÄVÄT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    VastaaPoista